tisdag 24 juni 2008

Där är det sommar men här inne är det höst

Gårdagen var bara hemsk och oproduktiv. Fick trösta mig med Trubbel på repeat. Kvällen var bättre. Fast jag spillde saft över min stickkorg då jag skulle försöka hångla upp M i soffan. Stummel-Elin. Det kom inte så mycket som tur var. Mest på mina evighetsvantar (som jag i ett desperat behov av strumpstickor färdigställde igår:)) och på några beskrivningar. Bilden ovan har jag förrövrigt helt fräckt stulit från Kafferepet;)

Nå det ni nu eg alla väntar på är ju såklart mitt omdöme om Sex and the city filmen;) Jag har inget att klaga på faktiskt. Tycker den fått oförtjänt mycket dålig kritik av div fiiina tidningar. Man får ju för fan ta det för vad det är. Ögongodis i långa rader och så How can you mend a broken heart med Al Green. HUUUR har jag kunnat glömma bort den låten??? Ofattbart och ofattbart vad bra den är. Men filmen alltså. Åh vad man saknat dom. Jag behöver den där skokartong-boxen. Vill någon ge den till mig? Jag gillade filmen i alla fall. Min syster med två små barn (=sömnproblem och noll egen tid) tycket att den var en trevlig flykt lååångt från verkligheten;)

Har jobbat idag och han är så orolig att han kör för hårt med mig;) Men med tanke på att jag sitter stilla alldeles för många dagar av mitt liv nu för tiden så känns det bra att bli lite piskad. Värk i kroppen av hushållsarbete MÅSTE vara karaktärsdanande.

Fick mail från M i Göteborg för nån dag sen och S ska jobba på samma företag som henne och en annan kille från klassen har varit där på intervju. J har också fått jobb, i gbg så klart som alla andra jag gått med. Jag vill också...till och med He har fått jobb och hon är faktiskt inte den skarpaste kniven i lådan. Vad gör jag för fel? Hoppas lite på ett volvojobb jag sökt i Malmö. Det verkade ok. Jag söker jobb hela tiden och får med jämna mellanrum "Tack men nej tack" mail så jag sitter inte på röven och gör ingenting...så ni vet:P

Mora ringde igår också och han har börjat pilla på plastskaften nu i alla fall. Bara han hinner innan han går på semester annars blir jag ARG. Kan inte vänta mer på sån här skit.

2 kommentarer:

  1. Hoppas allt blir bra med dom jävla skaften... och vissa påstår att hushållsarbete ska vara bra... själv är jag osäker, kanske om man får betalt för det ;)
    Saknar dej gumman... Bara så du vet så kommer nån snart inse hur bra du är och du kommer få så mycket pengar att skolådan kommer bli din...
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Emms: Jag får ju betalt;) Inte så mycket att jag kommer köpa någon skolåda men ändå..

    SvaraRadera