fredag 27 juni 2008

Allende

Det blev inget jobb ikväll och inatt. Har jobbat hela dan idag ist och får betalt för ikväll ändå;) Skönt...slapp det där svarta molnet bli större.

Man kan säga att dom dagar jag jobbar är livet mycket enklare att leva. För alla inblandade i det här livet. Hon jag varit provanställd av hittills vill i alla fall gärna att jag fortsätter och trivs bra med mig. Det är kul! Jag trivs med henne och det är bra jobb om än lite få timmar. Men just nu och fram till september passar det mig utmärkt. Efter redovisningen måste jag skaffa något slags heltidsjobb. Vilket som helst.

M hade planerat att åka till garaget då jag skulle ha varit borta så jag lät honom åka fast jag är hemma. I min oääändliga godhet:P Nå det är rätt skönt att vara själv då man flängt runt hela dan Vin, chips, dipp och cider. Stickar och virkar på hemlisen och fick se en dokumentär om Isabell Allende på K-special. Sånt som bara kan hända under Simpsons-tid då man är själv;) Nu är det däremot nå skit på TV. På alla kanaler samtidigt, tänka sig!

Jag måste i alla fall läsa Andarnas hus igen. Precis vad som behövs. Letade senast i morse efter någon gammal skåpmat i bokhyllan som jag kunde ta med på jobbet (Focaults pendel börjar bli ohållbart svårläst). Kollade bara pocketarna och glömde titta på dom andra böckerna. Andarnas hus är ju det självklara valet:)

Ska se om det finns nått intressant Sommar program på P1's hemsida man kan lyssna på ist för bajset på TV.

6 kommentarer:

  1. "Stickar o virkar på hemlisen".., det är ju inte utan att man blir nyfiken! :-)

    SvaraRadera
  2. He he, ja jag är nog så sugen att lägga upp bilder men det får vänta till efter hemlisgrejen är klar:)

    SvaraRadera
  3. Jag trodde "hemlisen" var personen, så jag hoppas för guds skull att du inte stickar på h*an, för det kan nog göra ont.

    För det andra... Okay för Kobra och alla de där andra programmen, men P1... När det inte är sommarpratare... Jag kan inte bestämma mig för om du bara är världens äldsta 25åring eller om du bara är den oheliga avkomman från Jan Bergelin och Kristina Lugn. =P Hur som så saknar jag dig, men ändå. d00d. ;)

    SvaraRadera
  4. Ja det är ju så.. Är också sugen på lägga upp hemlisprojekt, men neeee.

    SvaraRadera
  5. Helenarutan: He he det kan finnas både det ena och andra där tror jag. Ids alsrig lyssna däremot...;)

    Jero: Hemlisen är nog både och:P Och det är inget fel på P1, jag ids däremot aldrig lyssna på det;) Sommarpratare brukar jag lyssna på ibland och så vill jag kolla (lyssna?) in Kristina Lugns nya program. Hon jag är en ohelg avkomma från:P

    SvaraRadera