måndag 19 maj 2008

Busshelg

Jag borde inte blogga utan ta tag i min dag men det får vänta en liiten stund.
Vi var ju i Simrishamn hos Borgmästaren lördag till söndag och det var riktigt roligt:) Trevliga människor och inte alls så mycket bussprat.
Lördag när vi kom dit så åkte vi upp till Kivik och fikade och sen körde vi tillbaka på några otroligt fina småvägar. Det är riktigt vackert där. Dom vi var hos bodde i ett sånt tufft 40-talshus och hade en massa äppelträd i trädgården. Mmm... På kvällen blev det grillning och drickning och skitprat. Jag och M sov i bussen och jag blir som vanligt förvånad över hur bra man sover där. Det är tex aldrig kallt för M är en kamin och man måste ju sova nära;)
Igår gick vi ner till hamnen i Simrishamn och åt glass och kollade på båtar och hus. Mysig dag och soligt men kallt i luften. Jag blev hur som helt röd i ansiktet och i benan;) Tog lite bilder också...

M med sin ögonsten, och visst är den söt?:)


Borgmästarens buss. Tror det kallas Westfalia då den har en sån där grej på taket (man kan såklart fälla ner den;)). Man sover inne i den där grejen.



Ett av alla fina små hus.

Min handledare i Luleå tyckte att jag kunde prova att bli klar till i Juni så nu är det det som gäller. Åker upp den 30 juni tentar den 2a och åker tillbaka hit den 9e. Hur jag ska lyckas tentaplugga, skriva en rapport och göra klart exjobbet på 2 veckor är ju däremot inte riktigt klart... Hjälp. Nå.

Ska ringa Mora idag, göra klart renderingarna och fundera på om jag ska fixa utskrifter eller visa bilderna på datorn. Men först och främst måste jag duscha. Mitt hår är äckligare än på länge.

10 kommentarer:

  1. Tack så mycket snälla du :-D Och vilket fantastiskt fin buss M har :-D

    SvaraRadera
  2. Emma: Ja den är fin. Och rolig att åka runt i:)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder... men inga på din röda näsa ; )
    Hinner vi ses den 8e juni?
    Puss

    SvaraRadera
  4. Emms: He he, nej den får du föreställa dig i fantasin;)

    Vi hinner säkert ses den 8e! puss

    SvaraRadera
  5. När hinner vi säkert ses då? =P

    SvaraRadera
  6. Jero: Den 2a eller 3e:) Du jobbar dagtid nu för tiden eller?

    SvaraRadera
  7. Pelin: Jajjemän, det stämmer. =)

    SvaraRadera
  8. Vet du precis en sån ögonsten (med ett otränat öga då) stod jag o kolla på på leksakshyllan härom dagen. :) Tänkte köpa en till sonen men hitta ingen prislapp så det blev ingen.. Samma färg o allt va det iaf. Ja, rätt söt faktiskt. :)

    SvaraRadera
  9. TruckerElin: Du verkar ju gilla jänkare, det är är inte riktigt lika häftigt...eller dyrt;)

    M har en hel hylla med bussar här hemma så man behöver tydligen inte vara en lite pojke för att vilja ha leksaksbussar;)

    SvaraRadera
  10. hehe, är ingen fanatiker.. Blev väl lite biten under åren jag spenderade med sonens andra blodsband. Det är ju lite stämning att cruisa runt lite på en sommarkväll. Men jag gillar mycket saker, varför begränsa sig till bara ett när man inte behöver? :-)

    Nä man behöver verkligen inte va liten för att vilja ha leksaksbilar. Man kan va stor tjej med. *s* Hittade en lastbil på loppisen som jag ville haaaa, en gammal Volvo F12 á la 80 tal.., men faen 250 spänn ville inte min ekonomiska mini-gen undvara.. Men fin var den!

    SvaraRadera