fredag 17 oktober 2008

Muffinsbesatt once again

Ja då var man tillbaka i muffins träsket. Mönstret på dom ultimata muffinsarna finns att köpa på Little cotton rabbits nu och jag slog till direkt. Har stickat klart en nu ikväll. Det ser lovande ut. Nackdelen är att man måste sy ihop en massa delar. Vi får väl se hur snyggt det blir.

Dagen. Full av strul som andra ställt till med som jag fått försöka göra rätt. Utmattande och tidskrävande.

Pratade med pappa ikväll om framtiden. Blev förvånad själv över tankegångarna om mina planer. Har uppenbarligen bearbetat detta undermedvetet Tycker det är så med många saker nu för tiden. När jag säger eller gör saker upptäcker jag att jag planerat dom eller funderat igenom dom fast jag inte tänkt på det.

Det är mycket att tänka på i alla fall. Mest hur länge jag ska stanna kvar. Känns så otroligt dumt att flytta då jag får vara kvar året ut om jag vill. Ev längre. Men så ska man bo någonstans också. Annars trivs jag som bra. Mår fint trots allt och trivs på jobbet och har det rätt skoj på något underligt vis. Livet är inte så illa.

Det är i alla fall alldeles för sent att ens vara vaken nu. Ännu mer för sent för att tänka.

2 kommentarer:

  1. hmmm... Du ska ju vara där du vill vara... alltså i Lund om du vill och i Umeå om du vill vara med mig... ;)
    Förstår att det är svårt att flytta när du vet att du har jobb där... och trivs du så stanna...
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jo det är mycket att tänka på...huva huva.
    Ha en underbar helg snygging!
    Kraaaam

    SvaraRadera