lördag 4 oktober 2008

Louisiana

Vi kan ju börja med gårdagens after work. Började på Bishops och tog nån öl och sen käkade vi på Wraphouse och så gick några av oss vidare till Herkules på stortorget. Hade otroligt roligt men vaknade i morse med huvudvärk, träningsvärk och ett stort blåmärke på svanken som jag inte har en aning om hur jag fått:P Jag fattar ingenting. Det var en kul kväll alltså men lite..blöt..

I morse då. Fantastiskt bakis var jag men vi, jag och min hyresvärd, tog oss iväg vid 12 och vid 2 var vi på plats på Louisiana:) Såååååå fint det var där. Precis vid havet och en underbar trädgård med skulpturer och en slags bäck. Själva konstutbudet blev jag lite besviken på. Den permanenta utställningen var väldigt liten så jag antar att det är som tillfälliga utställningarna som är grejen. Men det var lite Warhol och Bacon och sånt som var intressant. En endaste Rauschenberg, Leopardia.



Museeshoppen var sådär. Det fanns inte så många kort som jag skulle ha velat men jag köpte ett par i alla fall och så köpte jag två små posters. Munch och Miro.


Bakisbruden tar igen sig i solen och passar på att se lite mongo ut:P
Vi stannade inget i Köpenhamn på hemvägen. Var båda så trötta. Käkade på Fellini inne i Lund ist innan vi åkte hem. En skön dag helt enkelt:) Ska ta en tur till Köpenhamn nån annan helg och fingå lite.
Nu ska jag fixa nån bra e-ljudbok och sticka och dricka champis. Imorgon blir det jobb, inte sugen alls faktiskt. Men men.

2 kommentarer:

  1. då får jag hålla till godo med geten som står här på moderna... men kul att det var bra iallaall :) även om det var ett skralt konstutbud...

    du kan ju vid tillfälle slänga över din adress, den kan ju vara bra att ha, ifall jag hittar nåt spännande nånstans...

    SvaraRadera
  2. Leopardia: Min post kommer fortfarande till M. Har inte idas göra andressändring då jag ändå ska flytta snart. Så skulle du behöva posta nått till mig så är det samma adress som inan:)

    SvaraRadera