tisdag 26 augusti 2008

Modemstress och kärlek

Deeet gåååååår sååå lååångsamt. Men bättre än inget internet alls i alla fall. Kommer knappt åt att läsa era bloggar, än mindre lämna kommentarer Men misströsta icke:) Jag har inte glömt er..

Har suttit med gamla tentor och blivit arg över att han tar upp en fråga som omnämns i förbifarten med en mening i sista stycket i något kapitel. För fan Esa. SKÄRPNING! Hittade tentan jag skrev i påskas och jag var ju inte helt ute och cyklade i alla fall. Det finns hopp. Om jag får bättre kläm på polymerdelen vill säga.

Resten av livet då... Ibland känner jag verkligt hopp inför framtiden och att allt kommer gå bra och att det här kommer jag klara. Och ibland får jag sån jävla ångest inför den kommande hösten att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Det kan faktiskt bli hur hemskt och ensamt som helst. Jag försöker att tänka positivt Men ibland är det svårt.

En av dom bra sakerna med allt det här eländet är att jag verkligen förstått hur många människor det är som tycker om mig och vill mig allt bra som finns. Det gör mig varm ända innerst inne bara jag tänker på det. Jag är däremot alldeles för dålig på att anförtro mig åt mina vänner och min familj. Det känns snålt från min sida men det beror väl på hur jag är som person helt enkelt. Jag borde hur som lita mer på er. Lita på att ni vill lyssna och att ni bryr er. För det vet jag ju att ni gör.

Det är i alla fall skönt att vara hemma lite. Jag tycker om min m&p.

6 kommentarer:

  1. Ja visst är det väl härligt när man bor långt bort att få komma hem till mamma o pappa igen en stund.., det var fasen det bästa med att bo borta..

    Klart du ska känna hopp! Du är ung, smart, rolig, söt. Du har bara gott att vänta. När ångesten kommer i höstrusket så får du ta fram en färg-grann stickning, gott te o choklad o mysa vid datorn (så vi får våran dos av dig här :)) eller tv/radio. Det fixar sig vettu. Jag överlevde mitt så jag vet att du också kommer att göra det.

    Visst är det skönt det där, när man inser hur många det faktiskt finns som bryr sig om en..

    Nåja. Hur går det med skola o tentor o allt vad det heter? :)

    SvaraRadera
  2. TruckerElin: Ja det finns mycket hopp... Och så ska det stickas en röd sjal;) har köpt några markörer, om man skulle råka behöva sånna:P

    Tentapluggandet inför lördagen går låångsamt och jag är mest trött hela tiden. Är alldeles för utvilad helt enkelt:P

    SvaraRadera
  3. Ja precis, rött blir perfekt det jue! Och om det inte behövs stickmarkörer så kan du ju pluppa dit dom ändå för att det ser lite extra duktigt ut när man har såna.. :D Måste luska ut hur man börjar sjalen också för jag fattade inte ett jota när jag kollade förut.. *hmm*

    SvaraRadera
  4. TruckerElin: Jag jag fattar inget heller faktiskt... Men det löser vi nog:)

    SvaraRadera
  5. Gumman!
    som jag sagt miljoner gånger... du är borti bästen... du är underbar och fantastisk och jag älskar dig hur mkt som helst...
    tycker du borde flytta till umeå! Saknar dig så mkt...
    hälsa m&p från snällemma...
    PUSS

    SvaraRadera
  6. Emms: Det vet jag att du gör, och jag älsakr dig! Håller ögonen öppna för Umeå hela tiden... *kraaaam*

    SvaraRadera