måndag 26 januari 2009

Billy my man

Idag vägrade min jobbdator att starta. Vid 4 fick jag en ny fast med samma hårddisk och sämre grafikkort = den är lika seg som innan och Inventor bråkar. Sen kunde jag inte börja på monteringsmanualen för att Office paketet var ouppdaterat. Jag blir så less. Så jag gick hem:P Har ängat dagen åt att läsa SOPar, typ en massa dokument man ska ha läst som anställd om rutiner vid dokumentering och vad man ska göra om det brinner och hur många mackor man får ta vid frukosten:P Fantastiskt sövande.

Var hem och släppte in Ikea leveransen också så ikväll har det hamrats och skruvats. Hade ju ingen hammare kom jag på så jag tog vad jag hittade:P Bilder på bilddagboken. Det blev rätt ok. Får se hur jag möblerar i framtiden. Bordet jag har datorn på är för stort tycker jag så det ska nog bytas framöver, liksom tvbänken som är ful som stryk. Det var skönt att se mina böcker igen, nu känns det mer som hemma:)

Jooo var och köpte träningskort på Gerdahallen efter jobbet också. Gah. Nu jävlar får vi se vad som händer. Å på jobbet tränar där också så vi ska gå på yoga nångång har vi bestämt, Yay! En träningskompis;)

Helgens inflyttningsfest kommer blir rätt stor trots stora avhopp. M och J kommer ner från gbg och Linköping och sen är de väl typ 8 från jobbet. Klackarna i taket;) Sen ska jag följa systrarna E och E till Prag kristihimlesfärd :D Tänk att storasyster vill ha med mig efter resan till Turkland, he he. Hon är snäll hon.

Kom ju på varför livet kändes så tunt i helgen. Eftersom jag är kvinna har jag välsignats med en hormonrubbning varje månad som resulterar i en livskris. Att jag blir lika förvånad varje gång? Kanske för att det är liiite värre än vanligt varje gång;)

Men nu ska jag sova...

5 kommentarer:

  1. jag har inte sagt nåt tidigare eftersom jag blir grön av avund inför ordningen och de tomma ytorna i din lägenhet...
    MEN - ner i träsket - in med en bokhylla till...!

    SvaraRadera
  2. Kul att det verkar bli stor uppslutning på festen! Och att du ska itll Prag!! Din lyckost! I love Prag. Och förutom allt vackert att se på, god öl att dricka, god mat att äta så finns det även något utrotningshotat där - hockeyfrillan lever!!!
    Nu ska jag kolla bilderna i bdb. Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Storasyster vet nog inte riktigt om det hela än... men jag lovar att hon kommer bli glad... haha... om inte annat får vi låsa in henne på hotellrummet ;)

    SvaraRadera
  4. Hehe! Hormonrubbningen känns ju igen! ;P

    Det var snyggt med den lilla bredvid den stora.. Eller det sitter kanske ihop?

    SvaraRadera
  5. Leopardia: Du kan vara lugn, får jag bara bo in mig kommer allt utrymme att ockuperas:P

    Paulina: Öl och hockeyfrilla, here I come:) ha det fint storasyster! Kram

    Emms: He he...oj då och här pratar man bredvid munnen. Ja det är ju ett bra sätt att få henne på gott humör:P

    Helenarutan: Ja det är ju fantastiskt roligt med hormoner ibland...

    Nej det är två olika hyllor men dom är nog gjorda för att kunna stå bredvid varandra.

    SvaraRadera