måndag 2 mars 2009

Karamellen Ellen

Har varit en helmysig helg!

På lördag morgon kom Tussen och låg hos mig och snurrade ett tag innan det var dags att gå upp. Lillkroppen. Vi var på badhuset och sen var det lugna gatan på em och kvällen. Men lite vin fick vi i oss, yummi.

Igår var det pulkabacken som gällde och jag åkte bob för första gången på evigheter:) Fick läsa bok för lillskrutten då hon var alldeles nyvaken efter middagsluren också. Gudars så fina dom är. Men om jag får några barn ska jag inte ha bara 2 år emellan dom. Det är tungt. Åt semlor sen och så var det dags för mig att åka hem. Alldeles för kort blev det ju men bättre än inget! 7 timmar tåg gick ganska bra, sov mycket

Då jag kom hem beställde jag böcker på bokrean, inser ju att jag inte kommer komma mig iväg på stan förrän tidigast till helgen. Det Blev:

De norrbottniska satansverserna (av icke-bröderna Ronny och Lasse Eriksson)
Giftas (av Herr Strindberg)
Smärtan (Marguerite Duras)
På Chesil Beach (av Ian McEwan)
Ur vulkanens mun (av Helena von Zweigbergk)
Arthur & George (av Julian Barnes)
Den jag aldrig var (av Majgull Axelsson)
Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva längre (av Ann Heberlein )

Den sista var inte på rea men jag ville ha den ändå;)

Det ser ut som ett bombnedslag här, hann inte röja innan jag åkte i fredags och igår var jag aptrött och idag har jag jobbat till 22. Man fååår släppa saker rakt ner på golvet...så det så!!!

Skulle ha träffat J ikväll men det kommer nog bli en hud-fattig vecka känns det som. Så mycket jobb och så lite hud:P Kasst. Känner mig helt febrig i kroppen, har INTE tid eller lust att bli sjuk nu. Ska ta ett piller och decka bort sjukan.

5 kommentarer:

  1. TACK för i helgen vännen! HAr inte hunnit höra av mig och säga det eller fråga om resan gick bra. Det var så mysigt att du kom, även om det är kort. URsökta att jag var så trött bara... Snart ses vi igen, va roligt!! Hoppas du får en fin vecka. Jag ska också handla lite på rean, Herbelin har jag sneglat på och vill ha, fast jag är jämt så snål att jag inväntar pocket... Skynda nu att boka Prag-resan!! KRAM Paulina

    SvaraRadera
  2. Vad är det för piller ?? Vill ha!!
    Kan inte du berätta för min mamma det där om att man faktiskt FÅR släppa saker rakt ner på golvet.. :-)

    SvaraRadera
  3. Paulina: Det var en jättefin helg jue! Trötta är vi alla, sånt ska man inte be om ursäkt för! Kram

    TruckerElin: He he det var en gammal hederlig Panodil;) Du, är man vuxen så får man göra som man vill i sin lägenhet tycker jag!

    SvaraRadera
  4. du är välkommen hem till mig och plocka böcker oxå, jag har rea året runt - på utvald litteratur. gratis, skulle man kunna kalla det. jag håller på att bli galen på biblioteket här som ger bort böcker och på mig själv som släpar hem...

    och här har nog förresten knark-leif flyttat in igen... han är en jäkel på att vägra lägga saker på vettiga ställen... envis latsork är vad han är. japp, jag skyller allt på honom!

    SvaraRadera
  5. Leopardia: Tur för oss alla att jag inte bor närmare dig då;)

    Som jag sa till TruckerElin, vi är alla vuxna och gör som vi vill:P

    SvaraRadera