torsdag 1 februari 2007

Norrbotten runt

Blev väl 2h sömn eller nått. Är ett under att jag hållt mig vaken idag öht. Nå idag var det intervjudagen. När vi till slut hittade hyrbilen så bar det av till Ä-byn för första intervjun. Det första jag såg då vi kom in i hans lägenhet var en bröstkalender. Ha ha. Alla fördommarbesannades på en gång. Det fanns även an affich med en varg som ylade mot månen;) Nå han var i väldigt trevlig men alldeles för nöjd med sin lastbil för att vara till någon större hjälp för oss. Vi käkade lunch på fluxen och gick en sväng på byn. S hade aldrig varit där men det gick fort att visa;) Sen drog vi till Rosvik för intervju nr två och till sist till Piteå för den sista. Fick nummret till en kille som inte kört så länge, kan vara bra att prata med någon som inte kört i 30 år och minns hur det var att sitta på trästol och trampa fram lastbilen. Dom är ju toknöjda med dagens komfort:)

Helt otroligt att folk ställer upp och tar sig tid eg. Skulle några nissar från uni ringa och vilja intervjua mig då jag var ledig skulle jag vara ytterst tveksam. Då vi kom tillbaka till Luleå sammanställde vi skiten. Är lite totmüde kan man säga. Men det har varit en bra dag. Känner ju inte S alls men han var lätt att umgås med så vi kämpade på bra tycker jag.

Vill se Eddi Izzard-grejen ikväll men den var så sent, borde lägga mig 10 eller nått. Imorrn är jag ledig hela dan igen utan att ha nått att göra. Har jag riktigt tur kommer mina böcker imorrn så jag kan börja göra människa-maskin-grejs. Instuderingsfrågorna börjar hopa sig här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar