söndag 28 januari 2007

Tse weekend

Igår var jag på stan med E och köpte bara nödvändiga tråkiga grejer som shampo och sånt. Duktig flicka. Då vi var klara åkte vi ut till Björx och mötte upp med Kusin-E och drack blåbärsvinet från hagelvägen. Mycket gott var det! Blåbärsvinsmästaren godkände:) Skulle kanske varit lite svalare bara men annars var det väldigt gott. Vi åkte in till stan sen och åt kött på Bakfickan, aldrig fel det.

Sen var det Björx igen och svull och film och tjatter. Jag konstaterar än en gång: Det är skönt att få tjattra och vara med människor som man tycker om och känner och som tycker om och känner en själv. Skjutsade hem E till Sunderbyn och for förbi C en stund på hemvägen. Det är kanske lika bra att vi inte kan träffas så ofta:) Det var en bra grej i alla fall. Hela dan.

Idag har jag varit med M på stickcafe på Norrbottensmuseet. Jag hade ju inte så mycket garn kvar så jag kunde inte sticka så mycket men det var trevligt ändå. Kommer vara bra att kunna fara dit längre fram i mitt stickprojekt och få hjälp av det gamla gardet:) Gick förbi I och T innan jag körde hem och hjälpte I att skruva ner en hylla och åt lite kladdkaka.
Måste diska nu...och göra någon slags mat. Man kan inte leva på kladdkaka allena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar