fredag 12 februari 2010

Tågstickning


Igår köpte jag ett till nystan Rowan wool cotton Misty så nu kan vante nr 2 påbörjas:) (bilden är hämtad härifrån)

Har även stickat på sjalen i veckan och det närmar sig slutet, känner en viss oro över avmaskningen. Läste igenom instruktionen men förstod ingenting. Sen förstår jag inte hur det ska kunna bli en "taggig" kant. Det ser väldigt rakt ut som det är nu;)

Ikvällt åker jag iväg till Jönköping för att träffa mina älskade vänner från Vidsel. Tänk att vi blev så utspridda! Lund, Jönköping, Eskilstuna och Skelefteå. Det var jättelängesen vi sågs allihop samtidigt och det ska bli så kul! Sen har vi ju blivit en tjej till, lilla Lilly ska väl också få vara med;) Tills dess blir det vantstickning på tåget!

Trevlig helg mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Hej Pelin! Blev inspirerad av dig och är halvvägs färdig med Heart Mittens, även mina i Rowans Wool Cotton :). Färgerna är lila och guldbrun. Blir himla fina! Jag har en utlottning av chokladcerat på bloggen, kommentera om du är sugen :). Vad är det för sjal förresten, Citron?

    Trevlig helg! Linda

    SvaraRadera
  2. Linda: Jag har sett dom på din blogg, det kommer bli snyggt!:) Mitt tågstickande kom av sig och nu är jag fortfarande kvar i jönköping med magsjuka, usch och fy så vante nr 2 är ännu inte påbörjad. Det är en laminaria jag stickar, den lilla varianten. Det ska bli intressant att se vad det blir av den...

    SvaraRadera