tisdag 6 oktober 2009

Garnskörd


Idag kom mina många garnhärvor. Fyra var av det vita och turkosa ullgarnet och två små härvor silke. Har alltid undrat hur rent silke är, har nog aldrig sett det i nån affär så jag kunnat klämma på det.

Dagens fråga är, vad göra med härvorna? Enda gången jag haft en härva var då jag virkade pläden till Ellen och då gjorde jag ett stooort runt sagotantsnystan;) Finns det nått annat smartare sätt?

Ska se om värken i kroppen tillåter nystning ikväll men det kan nog bli så för jag är myyycket sugen att börja sticka på riktigt;)

3 kommentarer:

  1. Om du nystar med nystmaskin så får du ett jättefint nystan som du kan ta tråden innifrån i om du vill..
    Min mormor gjorde såna nystan för hand.., men jag har ingen aning om hur det gick till :)

    SvaraRadera
  2. Verkar inte som att jag har nån nystmaksin så det får bli stora bollnystan som rullar iväg för min del;)

    SvaraRadera
  3. Jag köpte en hög glasburk på ikea förut som jag använder när jag har såna där bollnystan.. Då rullar det i vart fall inte iväg :)

    SvaraRadera