torsdag 11 december 2008

Läslus

Var och kollade på två lägenheter ikväll här på Östra torn på ett nybyggt område. Skitfina ettor med sovalkov. Den ena var möblerad, på fjärde våningen och hade inglasad balkong och fräck utsikt men där kunde dom inte säga säkert att jag fick bo längre än till sommaren. Den andra låg på andra våningen och var helt sprillans ny och oanvänd lite billigare och garanterat i ett år men omöblerad och hade ingen balkong och lite trist insyn.

Den första skulle jag få ta om jag ville men den andra var jag bara den som hade bäst ekonomi och sånt av en massa som kollat på den. Gah. Kommer nog bli så att jag tackar nej till den som bara var till sommaren och har lite is i magen med den andra. Det kändes bra och han verkade tycka att jag var pålitlig och allt sånt där ( jag är ju perfekt att hyra ut i andra hand till men det argumentet hade kanske inte vägt så tungt om det kom från mig eller min mamma:P). Spännande tider alltså. Min mage klarar inte av sånt här...

Det där var romanen om min lägenhetsjakt.

Annars har jag mest läst en massa böcker. Hej bara vad det går då man väl tar sig tid. Läste ut "Ett annat liv"(Fantastiskt bra), "Sista boken från Finistere"(Helt ok) och "Ormens väg på hälleberget" (Mycket bra. Män är djur) i veckan. Kom in i andra andningen med "Mandarinerna" igår också så den ska nog hinnas igenom innan jag åker till Falun.

Har varit fortsatt trött men ledontet har slutat i alla fall. Skönt. Då man aldrig har ont så där blir man som hispig då man väl har det. Imorgon är det fredag och det ska bli sköönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar