måndag 27 september 2010

Symaskin!!


I helgen köpte jag mig äntligen en symaskin!! En begagnad Husqvarna 2000 från 70-talet. Rejäl, helmekanisk och tung som ett as:)


Har inte sytt nått vettigt än, bara på en provbit med första projektet kommer bli att ersätta detta otroligt chica påslakan som jag använder som mörkläggning i min sovalkov.


Hittade en bit tyg som heter Amazon som jag okynnes köpte på Åhlens en gång i tiden för att det var så fint. Har två kuddar i det mönstret också då det kommer passa sig bra.


Projekt nr två blir att sy nya gardiner till bussen. Köpte Picknick från Almedals till detta och det kommer bli assnyggt! Har grälat på M i flera år att han har alldeles för otidsenliga gardiner i bussen, detta tycker jag var nog så 60-tal :) Eller kanske 50-tal rentutav... Sen är det ju både sillar och dillkvistar på det så det föll Herrn i smaken. Det blå tyget ska vara på baksidan, alltså mot bussens insida. Hoppas att det mörklägger nog.


Köpte även garn till Celes-sjalen idag, Isager Alpaca 2. Motstod frestelsen att köpa vitt som jag alltid vill göra skira saker i utan tog ljung ist. Det kommer nog bli fint! Men nu är jag rätt så färdigshoppad för Oktober:P



VW mössan går också framåt och jag gillar resultatet!

Avslutar med en stämningsbild av mitt livs första auktionsinrop från i sommar som jag äntligen fått till att lysa!

3 kommentarer:

  1. Sweet! Min man hade hitta en jordglod på en antikaffär i stan för 800pix...
    På tok för dyrt tycker jag... vad gav du för din?

    Hittar du nåt hus eller?

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag gav nog 150-200 spänn för denna, den är inte i något topp skick direkt men jag tycker det är så sällan man ser en öht så jag tänkte bäst att passa på:)

    SvaraRadera
  3. 2500 kr på Tradera husqvarna 2000 mod nr 6450 GRYMT bra symaskin som kan mycket. Säljs bara skräp annars för 700-2000 kr. mvh leffe

    SvaraRadera