tisdag 19 januari 2010

Heart mittens

Har varit hemma för vård av snorig och febrig Pelin idag. Mindre kul men eftermiddags tv och stickning resulterade i en färdig vante!



Jag ska prova att blocka den på något sätt, kan man göra det med vantar? Det är lite knöligt nu.. Vante nr två ska jag göra i några andra färger för att se om det blir bättre. Men känn ingen oro, jag kommer göra två likadana sen för användning;) Beskrivningen för tummen var inte överdrivet detaljerad så jag fick improvisera. Visst är det tänkt att man ska plocka upp maskor? Snyggt blev det inte;) Får improvisera bättre på nästa...

7 kommentarer:

  1. Snygg! Duktig du är som vågar dig på tvåfärgat. :)

    SvaraRadera
  2. Helena: Tja, det var inte så avancerat, mest trassligt;)

    SvaraRadera
  3. Vilken fart :) Tvåfärgat är jag kass på.., drar åt så dom blir alles hårda o stela.. Huro-roligt som helst. Önskar jag kunde..
    Jag har mönster på vantar som är lika som dina (fast med annat än hjärt-mönster på), jag kan maila till dig så kan du kolla om tum-beskrivning är bättre där..

    SvaraRadera
  4. Åh, duktiga du! Min är halvfärdig men jag var så innei att sticka mönstret så min tumme kommer typ 3 rader högre upp än på diagrammet :-D
    Men men...
    Jag blockade makens randiga vantar för den ena var hårdare stickad och det gick okej... Jag är mest orolig för att det ska bli för glest på handen sen för jag försöker att inte dra för hårt i trådarna... *suck*

    Dessvärre så verkade maken gilla mitt fynd från gårdagen så vi behåller nog påslakanen - ett tag iaf... Men jag meddelar dig när vi tröttnat, deal?

    SvaraRadera
  5. =) Jag var in hos Dozan och kikade på inköpen. Jag har nog en hög med lika alt. liknande påslakan i varierande skick. Kan kolla igenom vad det är om du är köpasugen..

    SvaraRadera
  6. TruckerElin: JA!!:) Jag är mycket intresserad, bilder:)

    SvaraRadera
  7. Kul :) Hade tänkt lagt ut dom på nätet annars.. Fixar bilder imorgon, måste leta rätt på vart jag gjort av örngott också.. Vet att jag har men just som inte vart.. Hm..

    SvaraRadera