måndag 16 september 2013

Oarmad tröja

Se där ja. Det var kroppen. Är lätt chockad att det värsta är över och att det inte var så hemskt utan har gått ganska snabbt. Eller nja, jag har faktiskt stickat groteskt mycket sista veckorna och försummat både det ena och det andra. Gjorde en 2-2 resår längst ner och det blev snyggare än 1-1 som alltid blir så fult då jag gör den. Speciellt i så här tunt garn.


Är i valet och kvalet om jag ska hetsa vidare med armarna (det är ju TVÅ!!) eller om jag ska ta en bohus-paus och börja på Lombard street cardigan ist. Började pilla på den igår kväll men var alldeles för ofokuserad. Jag har på något sätt förträngt hur besvärligt det är att göra flätor;) Man kan ju kanske kombinera mördande slätstickning med utmanande flätstickning. Så får det bli!

4 kommentarer:

  1. Wow, vad fin den ser ut att bli! Jag blir alltid så imponerad av alla som vågar ge sig på en Bohuströja, det verkar så himla svårt. Men superfin!

    SvaraRadera
  2. Men gudars vad snabb du är! Jag är impad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer att jag inte har nått liv;)

      Radera
    2. Haha, fast att försaka allt annat för att stanna hemma och sticka är ju ändå ett rätt gött liv! :)

      Radera