söndag 2 januari 2011

Gott nytt år!

Så var ett år till ända igen. Detta har varit ett mycket bra år måste jag säga. 
Efter 2009 skrev jag så här om 2010: 


"2010 får se till att bli ett ännu bättre år. Jag förväntar mig mindre jobb-tid och mer Pelin-tid. En översyn av alkoholvanorna, go och glad är bättre än ledsen och minneslucka. Så det så. Och så vill jag resa någonstans:)"


Jag tror att allt minsann har gått vägen! Det har varit ett mycket lugnare jobbår förutom kortare perioder med hetsjobb vilket är ok. Dessutom har det stickats och lästs en hel del och jag har gått en akvarellkurs under hösten. Jag har hållit "igen" på alkoholen och inga stora alkoholrelaterade fadäser har inträffat, mycket mycket skönt. Det ska jag fortsätta med. Åkte till Prag på en finfin semester men min M, något jag velat göra länge. Vi har letat hus som galningar mest hela året men landade med en lägenhet i Lund istället och det känns mycket bra. 


2011 är året då: 
- Jag och M ska flytta ihop igen <3 
- Jag ska gå en fortsättningskurs i akvarellmålning. 
- Jag kommer att bo 200 m från Friskis och svettis och faktisk ska börja träna på riktigt. Vill inte vara så här trött och ledbruten jämt. 
- Vi ska åka på en resa igen. 
- Jag äntligen ska få en pysselhörna för mina garner, symaskin och målargrejer.
- Initiativförmågan får ta över efter apatin. The dog days are over...


Senaste tidens stickande då rå.
Celes är ihopmonterad i längdsled och väntar likt en korv på sin kantstickning, det var alldeles för klurigt för att börjas på kl 23 så den har fått ligga under helgerna (som för övrigt inte varit så produktiva). 





Började på ett par raggsockar till M istället som terapi stickning, den ena blev klar igår och den andra är på stickorna. Lyckades efter braiga tips få hälen utan hål i skarvarna, nu jävlar är jag mästare på hälar:P





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar