onsdag 27 juni 2007

So long, Marianne

Midsommar ja, det var trevligt:) Kom rätt sent till Ljusträsk, mitt fläskstekandet vi elden. Så det blev lite kubb lite öl och en promenad och så en tidig kväll. Somnade till och med fast jag jobbat natt. Heelt otroligt eg, men skönt. Lördag blev det mer eldande och våfflor och grillspett och sånt. Mycket smaskigt.

For hem till Vidsel på kvällen. Längst vägen via Gransel, Holmsel och Sörstrand förundrades jag att folk en gång för 100 år sen kom på att "Nej men vad fan gumman, ska vi inte bygga ett hus här mitt ute i ingenting med flera flera mil till närmaste granne?" Inte för att jag är totalt urbaniserad men det finns ju gränser för vad man skulle stå ut med utan att bli galen.
Söndag låg jag och jäste under parasollet i värmen och for till mormor och morfar en sväng.

Nu är det i alla fall klart att jag åker ner till M då det är Bussfest på Öland. Är lite orolig för hur det ska gå men jag kommer ju ner ett par dagar innan så vi hinner träffas lite innan det ska börja pratas rost och så kommer ju Lasse och Petra på lördan. Då vi var på Rubens fest sist jag var ner gick det ganska bra i alla fall. Fast jag är en tråktant.

Nå nu ska jag jobba..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar